Motionera - viktigt för hälsan!

Som jag tidigare har beskrivit har ashtanga yogan fullkomligt fångat mig och jag njuter verkligen av att gå på mina pass. Eftersom vi har hund har jag dock tänkt "utnyttja" detta till att få igång mig för mer konditionsträning också. Givetvis hoppas jag ju också på så sätt bränna bort lite onödiga kilon. Inledningsvis har jag tänkt promenera men när jag kommer ner till 75 kg och jag per definition inte är överviktigt (BMI < 25) har jag tänkt komma igång med joggning. Innan dess tror jag det är onödigt med tanke på belastning av knän etc.

För att få en bättre hållning under mina promenader har jag tänkt köpa gåstavar, med lite tur kanske jag lyckas köpa några idag!

Kommentarer
Postat av: niklas

tack för din röst :)

Ja det är väldigt possitivt att ha en viktblogg så man får så mycket stöd på ett o samma ställe.

riktigt bra och upppiggande :)

Ha en superbra dag.

2009-08-28 @ 12:05:09
URL: http://niklasvikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0