Nya rutiner

För att få vardagen att fungera på ett sätt som känns bra är det viktigt att komma in i nya rutiner. För att verkligen hitta sådana rutiner som fungerar och som genomförs inte bara en gång känns det viktigt att skriva ner "scheman" med tider för hur morgnarna, kvällarna, helgerna etc. ska fungera. Jag vet av erfarenhet att den bästa viljan i världen att förändra tillvaron inte räcker när vardagen vältrar över en och hjulen börjar snurra fort igen, då är det enklare att göra "som man brukar". Därför har jag för avsikt att verkligen skriva ner punkt för punkt hur jag vill att det ska se ut med tillräckligt mycket tid tilltaget för att inte känna mig stressad.

Mina morgnar kommer att se lite olika ut, främst beroende på huruvida jag lämnar de minsta barnen eller inte. De dagar då jag inte lämnar ansvarar jag för att ta vår hund på en morgonpromenad. För att utnyttja detta tillfälle till vardagsmotion (och därmed raska på min viktnedgång) har jag bestämt att morgonpromenaderna ska företas i ett näraliggande elljusspår. För att uppskatta hur lång tid cyklingen till elljusspåret samt promenaden runt ena slingan (om jag förstod rätt var den c:a 1600m, lagom så här i början) så tog jag helt enkelt tid idag. Knappt 40 minuter kom jag fram till och kommer därför att "budgetera" 45 minuter för morgonpromenad med hunden. Känns bra! Jag återkommer med mer utförligare "tidtabeller" över hur morgnar mm. ska se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0