Ayurveda - vägledning och inspiration för välbefinnande.

Jag har tänkt att ha med personliga reflexioner kring de böcker som jag läser inom de områden som är aktuella för min livsstilsförändring. Reflexionerna är tänkta att inspirera andra men också som minne för mig själv kring vad jag har läst och vad jag tyckte.

Omslagsbild från Adlibris.com


En bok jag läst nu under sommaren heter Ayurveda - vägledning och inspiration för välbefinnande av Donn Brennan. Boken har ett pedagogiskt upplägg med fyra kapitel:
  • Ayurveda idag
  • De tre doshorna
  • Vägen till hälsa
  • De ayurvediska cyklerna
Den känns dock lite torr och alltför "enkel" i sitt upplägg och jag upplever den inte som särskilt inspirerande. För den som aldrig varit i kontakt med ayurveda tidigare kan den dock fylla sitt syfte och ge en introduktion till vad ayurveda står för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0