Nya läsare

Vad roligt med alla nya läsare som har hittat hit, jag ser på statistiken att det har tillkommit riktigt många. Det har också börjat poppa upp kommentarer, något som jag tycker är väldigt roligt.

Jag vill speciellt bemöta de kommentarer jag fått från Maria och Sara på www.livstid.net.

Maria: Jag vill ju vara anonym på den här bloggen men så mycket kan jag väl säga att jag har ett jobb som inte bara liknar utan faktiskt är samma som ditt, om än inom ett annat ämnesområde. Jag känner därför oerhört mycket igen mig i din situation och jag har haft stor glädje av att läsa på er blogg. För att skapa avgränsningar mellan arbets-tid och fri-tid har jag också börjat registrera arbetstid för att ha koll på hur mycket jag faktiskt lägger ned i tid på jobbet. Dessutom har jag infört jobbmail-förbud på kvällarna, svårt och ovant men skönt!

Sara: Jag håller med om att jag måste kunna släppa och "go with the flow" ibland, annars blir det outhärdligt. Det gäller bara att hitta balansen mellan när jag behöver "listor" (eller rutiner) och när jag kan följa med och njuta utan krav. Exempelvis i tisdags var jag närmast hög av att jag hade klarat av jobbet så bra i två dagar och tyckte att jag skulle släppa lite på mina listor och vara en "snäll" mamma och låta de minsta barnen se första avsnittet av Idol. Det slutade med att alla var arga på varandra och jag skickade barnen i säng efter halva programmet. Dagen därpå var de trötta för att de sovit för lite... Denna situation påminner lite om det Maria beskriver här. Det gäller att inte dra igång massa saker när jag är "pigg" utan att försöka hålla en jämn nivå. Jag antar att jag kommer få anledning att återkomma till resonemanget kring när listorna och rutinerna får råda och när det gäller att bara flyta med!

Jag kommer med stor glädje att fortsätta följa er blogg!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vill bara önska dig all lycka i ditt arbete med att få bättre ordning på jobbtillvaron! Känns fint om mina erfarenheter kan hjälpa dig på något sätt. Kram!/Maria

2009-09-12 @ 22:37:13
URL: http://www.merlivstid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0