Rehab-möte, börjar jobba 25%

Idag hade jag ett s.k. rehab-möte med företagshälsovården och min arbetsgivare. Mötet gick väldigt bra tycker jag och vi har gjort upp en plan över hur jag ska gå tillbaka till arbetet. På måndag börjar jag jobba 25% och det känns faktiskt väldigt bra. Jag tycker själv att jag har kommit väldigt långt i att hantera min stress, att se när den kommer igång och kan i viss mån "backa" och ta mig ur min upplevda stress. Det känns utvecklande att nu börja jobba och applicera mitt nya sätt även på jobbet. Min målsättning (kortsiktigt) på jobbet är:

  • Jobba 2 timmar om dagen. I detta finns två svårigheter:
    Att känna mig nöjd även om jag inte tycker att jag har hunnit så mycket.
    Att inte läsa mail mm. hemifrån på kvällarna, när jag har jobbat på dagen är min arbetstid slut.
  • Inte sätta upp specifika mål för dagen/veckan mm av typen "idag ska jag hinna a,b och c", för mig blir det OERHÖRT stressande, framför allt eftersom jag ofta sätter upp mina mål alldeles för högt vilket gör att jag ofta känner mig misslyckad.
  • Att inte "gå igång" och tacka ja till uppdrag, nya arbetsuppgifter mm utan klara av att "skärma av" och känna att det jag ska göra är precis mina två timmar (med de arbetsuppgifter vi har kommit överens om) och klara av detta utan stress.

Vi har kommit överens om att jag ska jobba 9-11 varje dag utom torsdagar då jag ska gå på stresshanteringskurs 9-12. Klockan 9 passar mig bra efter de "morgonscheman" jag har gjort upp. Jag återkommer kring dessa scheman snart!


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag kör på "man kan äta allt, men inte alltid". Gillar inte att "förbjuda" vissa saker, har haft sånt tänkande förut, men det mår jag verkligen inte bra av.

Hoppas det kommer gå bra för din viktnedgång ;) Hejja Hejja :)

Kram

2009-09-02 @ 14:45:41
URL: http://busigafia.blogspot.com
Postat av: Fembarnsmamman

Tack Fia, det känns fantastiskt att bli påhejad!

2009-09-02 @ 15:14:51
URL: http://ennylivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0