Att varva ner

Nu har vi haft några underbara dagar i vårt sommarparadis på Gotland. Vädret har varit helt OK, vi har eldat gammalt ris mm och haft det allmänt härligt. Som jag beskrev här har jag haft mycket mer att göra på sistone än tidigare och nu när jag kommer hit och ska koppla av inser jag hur oerhört SVÅRT det är att varva ner. När man är fylld av sin förmåga till prestation och de kickar som prestationen ger fylls man av en tomhet när detta uteblir. Att då motstå frestelsen att prestera vidare för att få nya kickar är verkligen jättesvårt! Jag får tvinga mig att "genomlida" känslan av tomhet och "meningslöshet" eftersom jag (numera) vet att jag MÅSTE ut ur det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0