Lev enklare

Precis efter att jag hade kraschat i april kom jag inte ut de första dagarna, jag mådde helt enkelt för dåligt. Därefter började jag gå promenader på dagarna med ljudboken "Lev enklare" av Gisela Linde i öronen. Den gav fantastisk inspiration kring hur allting i livet innebär val och vad man har att vinna på att just leva enklare. Att klara sig på lägre inkomster, ta kontroll över vad man lägger sina pengar på och faktiskt göra aktiva val och inte bara köpa saker för att "alla andra har dem" innebär att man kan jobba mindre och därigenom få mer tid över till det och dem man tycker om.

Det var framför allt den här boken som inspirerade mig och min man att göra en egen budget för att få kontroll över hur vår ekonomiska situation ser ut och därefter kunna välja hur vi vill jobba och lägga våra pengar. Vi har den stora turen att vara ense om vad vi vill lägga våra pengar på, jag inser att det absolut inte är en självklarhet. Alla ni som någon gång funderat på varför ni jobbar så mycket som ni gör, hur det varje månad har gått så mycket pengar eller liknande, läs Lev enklare och bli inspirerade till förändring!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0