Lycka

Här skrev jag om olika aspekter på förändring. Jag tänker då och då återkomma till dessa aspekter och diskutera hur det går i de olika avseendena. Jag tänkte börja här och skriva lite kring "Lycka - mitt liv ska vara här och nu med mig själv, min familj och mina vänner, inte sen." Med tanke på hur oerhört upp och nervänt mitt liv var i våras då allt tippade över ända är det helt ofattbart hur otroligt bra jag mår nu. Jag är verkligen här och nu, planerar och oroar mig oerhört mycket mindre och tillåter mig att må bra. Alla måsten är förbjudna, jag gör det jag vill och känner för och unnar mig att njuta av allt jag har, framför allt min fantastiskt familj. Resan till Egypten var osannolikt bra och det är både hemskt och skönt att kunna säga att den främsta orsaken till att vi hade det så bra var att jag var så avslappnad och tog allting som det kom. I vanliga fall är jag så fruktansvärt uppjagad, tjatar på allt och alla om packning, tider, ordning mm, mm. Man kan bara konstatera att en familj lever i ett otroligt samspel där framför allt barnen är otroligt känsliga för hur mamma känner sig...

Man kan ju tro efter alla uppdateringar kring diskbråck och annat att jag skulle känna mig nere. I själva verket mår jag bättre än på mycket länge!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

Vad härligt "Mamman" (för långt att skriva hela juh!) att läsa att du mår bra! Hemskt nog så tror jag att man behöver göra det för att ta tag i och förändra sin situation. Det är nog inte så lätt om man sitter där som en utsmetad fluga i väggen att ställa sig upp och säga "Nä, nu räcker det! Nu skall jag banne mig..." o.s.v.



Mycket pepp till dig. För mig så tar de tolv veckorna slut på onsdag. Jag vet inte vart de tagit vägen faktiskt! Det har bara gått så fort!!!

2009-11-12 @ 15:32:20
URL: http://itrim.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0