Längesen sist

Nu har det varit ett tag igen. Jag har bestämt mig för att låta det vara så, ibland har jag ett större behov av att skriva, ibland mindre. Istället för att pressa mig till att skriva tänker jag låta mitt skrivande följa min lust att skriva. Det blir bäst så!

Nu jobbar jag 60% på min arbetsplats. Det passar perfekt, jag hinner med mycket bättre det jag vill och går inte upp i varv lika lätt. Jag har beställt och fått mina nya inlägg som gör att jag faktiskt kan gå utan att få superont på en gång. Kort och gott så känns det mesta helt fantastiskt bra. Vi har precis firat tre av familjens medlemmar med anledning av deras födelsedagar som alla faller inom en vecka. Femton personer var vi hemma som åt lunch med tårta och presenter. Det var mycket lyckat och jag är inte alls lika stressad som jag brukar. Det känns som om jag nu faktiskt klarar av punkt tre av de mål som jag formulerade här, Kunna ha en middag hemma utan att bli jättestressad och få ont i huvudet.

Två av de övriga målen tycker jag att jag redan klarat av. Det första - Kunna jobba 75% och må bra - har jag i och för sig inte klarat eftersom jag faktiskt inte arbetar 75% på mitt jobb. Samtidigt tycker jag att det är ännu starkare att jag har kunna känna efter och komma fram till att 60% är vad som passar mig och faktiskt genomföra det. Målet När jag erbjuds/ombeds utföra uppdrag ska jag kunna tacka nej har jag kanske inte testat fullt ut ännu eftersom jag inte har blivit erbjuden något väldigt prestigefyllt. Dock känner jag mig rent generellt mycket mindre benägen att "uppnå" saker utan är mer uppfylld av hur det är just nu. Mår jag bra nu så är det bra vart det än leder.

Målet Kunna ta tillfällig stress och ändå komma tillbaka i jämvikt är just nu under prövning. Förra veckan innebar ovanligt mycket jobb för mig (sedan jag blev sjukskriven alltså). Nu gäller det att klara av att få pendeln att svänga tillbaka. Det ska gå!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg! Att du mår så bra, lever mer i nuet och känner efter vad som är viktigt för dig. Och jag tänker precis som du när det gäller bloggen - den får ju inte bli ännu ett måste. Då är det lika bra att lägga ner.



Styrkekramar och lycka till med det fortsatta arbetet för ett bra liv! /Maria

2010-05-09 @ 22:06:16
URL: http://www.livstid.net
Postat av: Fembarnsmamman

Tack snälla Maria!

2010-05-09 @ 22:22:09
URL: http://ennylivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0