Dags för tarmrening!

Jag har länge haft problem med trög mage. Eftersom jag också i omgångar haft problem med svampinfektioner (candida) har jag sökt mycket kring vad detta beror på och hur man kan åtgärda det. Jag träffade dessutom en kostrådgivare när jag var på Masesgården för 1,5 år sen. Hur som helst bottnar mycket i min problematik kring ett överintag av kolhydrater. Candidan älskar socker vilket ju är vad kolhydraterna omvandlas till i kroppen. Jag ska därför hålla igen på alla former av pasta, ris, potatis, bröd mm, välja så fiberrika produkter som möjligt (fullkornspasta, fullkornsbröd etc.) för att så att säga svälta ut candidan.

Efter lite surfning har jag hittat tips både på Vanessas blogg och Rubens hälsa. Jag tänker därför starta en tarmrening för att rensa ut skit (bokstavligt talat :-)). Enligt de tips jag hittar både hos Vanessa och Ruben bör man börja med en Living Cleanse tarmrening innan man vågar sig på dr Gray om man har problem med trög mage. Jag slår därför till och köper denna! Wish me luck!
Tarmrening

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0