Problem med hållningen - gamnacke!

Jag har så länge jag kan minnas haft stora problem med hållningen. Kutig rygg har successivt lett till s.k. gamnacke, se exempel på bilden nedan.

Bild från www.lifeportalen.se.

Jag vill dock poängtera att i mitt fall var det oerhört mycket mer accentuerat. Sommaren 2008 frågade ett av mina barn om jag hade fått ett veck i nacken för att jag använda halsband (vilket jag inte så ofta gör...) Jag insåg att något måste göras och gick till min husläkare som remitterade mig till en sjukgymnast. Under hösten gick jag ett flertal gånger på behandling och fick klart för mig att mitt stora problem är min stelhet i bröstryggen. Vilken tur att jag redan hade börjat på yoga (jag kommer inom kort att berätta mer om det)! Nu går jag regelbundet på yoga och får en allt bättre hållning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0