Lyxfällan, ny säsong startar ikväll

Ikväll startar en av mina favoritserier för en ny säsong, nämligen Lyxfällan. Det är något fascinerande med hur "lite" som behövs för att familjer ska hamna snett ekonomiskt och hur ny kontroll och ordning kan skapa reda i kaoset. En gång satt ett av mina äldre barn med mig och tittade och sa "men kan de inte räkna mamma" - och det kan man ju faktiskt undra. Det som har känts konstigt eller direkt obehagligt med serien är känslan av att vi inte heller har haft någon koll på vår ekonomi. Jag har inte kunnat svara på de frågor programledarna har ställt (exempelvis hur mycket ränta vi betalar varje månad) och känt en viss "skam" över detta. Känslan har hela tiden varit att det som räddat oss från att hamna i Lyxfällan är att vi har så pass (relativt sett) goda inkomster. Jag kan inte i ord beskriva hur otroligt skönt det är att vi nu har lagt en budget som känns bra och att följa upp den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0