Rik på riktigt - en värdefull vardag är möjlig!

Den här boken läste jag i somras på vårt sommarställe. Boken är en väl genomtänkt och övergripande sammanställning över hur vi kan komma ifrån ett liv i högt tempo där vi behöver snabba kickar (dyra resor etc.) för att skapa livsmening, till ett lugnare liv där vi istället fokuserar på en vardag vi trivs med. Trots allt utgör majoriteten av dagarna just vardagar och vi bör då ha en vardag vi orkar med och finner värdefull. Bokens tankegångar överensstämmer i stort sett helt med mina egna och jag känner mig bekräftad i mitt sätt att resonera. Jag hade kanske önskat mig mer berättelser kring faktiska personer som har genomfört förändringar för att boken skulle kännas riktigt engagerande men det är ju förstås en smaksak. För dig som önskar en genomgång av enkla steg för att bli en mer medveten konsument och därmed rikare på livsinnehåll kan jag varmt rekommendera boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0