Stress och prestation

Det är i och för sig så att jag har problem med min övervikt, att jag har mycket spänningshuvudvärk, dålig hållning, är otränad, att pengar rinner genom våra fingrar utan att vi egentligen har riktig koll, att jag tar bilen för ofta etc. men GRUNDEN till alla mina problem ligger i de krav på prestation jag har på mig själv och den stress detta medför. Jag har länge varit medveten om mitt problem med krav och press men det är väldigt svårt att lära om. Nu har jag i höst fått möjlighet att gå en stresshanteringskurs i företagshälsovårdens regi vilket jag är oerhört tacksam över. Det är aldrig för sent att lära om!  


Kommentarer
Postat av: Erika - Tvåbarns Mamma

Hej. vilken bra blogg. Äter enligt LCHF med min svägerksa och vi mår toppen! :) Jag själv är väldigt stressad och får ångestattacker titt som tätt. Ska uppsöka pyskolog för detta. Gick alldles för långt i helgen så nu måste jag!



2009-08-31 @ 19:50:43
URL: http://famenroth.blogg.se/
Postat av: Fembarnsmamman

Hej Erika,



Tack för dina snälla ord! Jag tror LCHF är bra men vill själv inte kategorisera min "metod". Ännu så länge har jag bara strukit "skräpet" och intag efter middagen.



Sköt om dig!

2009-09-01 @ 09:11:07
URL: http://ennylivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0