Vikt - nuläge, regler och mål.

På söndagarna ska jag till kvällen väga mig samt ta kort på mig själv framifrån, bakifrån och från sida. Jag ska också ta mitt midjemått för att så kunna följa hur kroppen förändras. Jag startade nu i söndags 19/7 och vägde då 82,8 kg till mina 174 cm. Det ger ett BMI på 27,3 vilket alltså är överviktigt. Midjemåttet var på 102 cm. När jag var på hälsokontrollen på jobbet sa de att jag ska mäta mitt emellan nedersta revbenet och höftkammen, i mitt fall är det ganska precis vid naveln så jag mäter tvärs över naveln för enkelhetens skull. Foton kommer inom kort.

Mina regler för hur jag ska äta blir till en början väldigt enkla:

  1. Inte äta någonting efter middagen, jag kan ta en kopp te med mjölk och honung men inte någonting till.
  2. Inga kakor, godis eller glass.
Målet är att gå ner till 65 kilo vilket motsvarar ett BMI på 21,5 vilket känns bra. Jag har tänkt använda det utmärkta viktverktyget som jag hittade på Åses blogg http://56kilo.se. Åse är också fembarnsmamma och har lyckats otroligt bra att gå ner. Hon använder LCHF (Low Carb High Fat) där man får äta obehindrat så länge man begränsar intaget av kolhydrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0