Vikt och mått 26/7-09

Nu har första avstämningen ägt rum. I söndags vägde och mätte jag mig (samt fotograferades). Midjemåttet stannade fortfarande på 102 cm men vikten landade på 82,2 kg, en minskning på 0,6 kg. Inte mycket att hurra för men i alla fall i rätt riktning. Det här handlar ju inte om en "kur" utan en rejäl omställning som ska ge resultat långsiktigt. Jag har lyckats hålla mina föresatser om inget intag på kvällen samt inget "snask". Dessutom försöker jag undvika för mycket kolhydratrik kost, jag har inte smör på morgonmackorna, jag äter mycket grönsaker och frukt utan att för den sakens skull trycka i mig mängder. Jag försöker också att känna efter vad som är lagom eftersom jag med mitt tidigare stressade leverne gärna åt "för säkerhets skull" eftersom jag inte riktigt hann känna efter...

Jag kommer längs vägen att utöka och modifiera mina "matregler" allt eftersom jag finner ut vad som passar mig i kombination med att min familj i övrigt alla är smala och måste få i sig tillräckligt. 

När jag petar in den nya vikten i Excel-dokumentet som du kan hitta på http://56kilo.se så ser jag att jag når min målvikt 11/2-10 :-) Det kanske är lite förhastat att dra några förhastade slutsatser kring dessa två ynka mätvärden men som sagt, det är i alla fall i rätt riktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0