Hemma från underbart yoga-pass!

Jag verkligen njuter av mina yoga-pass. Eftersom jag är en människa som är väldigt styrd av prestation är det så oerhört skönt att gå upp i en aktivitet som INTE ska vara det. I början tänkte jag naturligtvis supermycket på hur stel och svag jag var jämfört med alla andra men nu är jag bättre på att lyssna på mig själv och följa min egen utveckling. Jag lyckas inte till 100% utan sneglar ibland på andra och tänker "oj vad de kan" men kommer oftast ganska fort tillbaka till mig själv. För mig är det en svår konst att "vara i mig själv". Jag fladdrar lätt i väg, planerar vad jag ska göra sen, "utnyttjar tiden", vill synas, pratar,...

Eftersom jag (bl.a.) har en oerhört svag rygg ska jag framöver göra kobran istället för uppåtgående hunden i bl.a. solhälsningarna. På så sätt tvingas jag jobba med ryggen och hänger inte i axlarna och spänner mig där. Känns kanon (fast jag får mycket träningsvärk i ryggen...)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0