Hur mycket behöver jag sova?

Jag har länge tänkt och trott att bara jag sover 7 timmar per natt så får jag tillräckligt med sömn (lite extra på helgerna helst). Nu börjar jag undra om jag inte behöver sova mer för att må riktigt bra. Natten till igår sov jag mycket (har glömt exakt hur länge det var) och hade en kanondag. Mådde bra, kände mig pigg och stark osv. Inatt sov jag också mer än 7 timmar och vaknade hyfsat pigg till ett alldeles underbart yoga-pass. Jag ska försöka få till mer än 7 timmars sömn ett tag framöver för att se vad det ger. Jag ska få till det genom att göra mig i ordning tidigare på kvällen så att jag har på mig pyamas/morgonrock och är kvällsfixad (förutom tandborstning) de sista timmarna jag är vaken.


Idag är jag kompledig (känns kanon, jag VET att jag har jobbat in dagens timmar) och ska på utflykt med familj. Ha en bra dag - KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0