Vilken morgon!

Följde schemat som jag presenterade här (idag var en dag som jag lämnade). Jag gick alltså upp klockan 6.00 (för att orka upp denna tid släckte jag c:a 22.30 igår kväll, jag kommer att återkomma kring hur mina "nya" kvällar ser ut) och hade hela 45 minuter på mig att göra i ordning frukost, äta den i lugn och ro och bara ha det bra! Inte en enda stresskänsla i kroppen.... Sen en dusch och väckning av de små barnen (de stora barnen klarar av - och trivs med - att styra sina morgnar själva) som nu är ganska inkörda på sina morgnar. Allt avlöpte kanon förutom ett pyttelitet gräl kring vilken kanal som skulle vara på TV:n. Jag och min man har diskuterat om vi ska ha TV-förbud på morgnarna och om det fortsätter med kanaldiskussioner så kommer det bli så!

Efter barnens frukost flöt allt kanon, vi kom iväg i god tid och kunde ta en lugn och skön promenad till skola och dagis. Jag tror inte att jag sa en enda gång till något av barnen att de skulle skynda sig! Det är med en underbar känsla i kroppen jag ser fram emot resten av denna dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0