Hälsporre

Jag har varit ute och joggat två gånger senaste veckan. Det har känts förvånansvärt bra, jag har inte blivit speciellt trött i flåset men eftersom jag känt lite i knäna har jag varvat med kortare gångsträckor. Tyvärr känner jag av den hälsporre jag utvecklat av allt promenerande. Med uppbyggda inneskor och inlägg i skorna har det blivit bättre men joggningen har gjort det värre igen. Det gör att jag får hoppa över att springa exempelvis Blodomloppet som jag annars planerat. Tråkigt förstås men samtidigt en påminnelse om att det gäller att skynda långsamt. Min kropp har långsamt blivit sämre och då måste den också få bli långsamt bättre.

Nedan syns en illustration av hälsporre från 1177.se. Det är den röda delen av senan under hälen som är inflammerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0