Hur mycket ska man/jag arbeta???

Ni som har följt mig här vet att jag sedan en tid arbetar 75% och är sjukskriven 25%. Tanken är ju att jag inom kort (jag har snart varit sjukskriven i ett år) "ska" gå upp till 100%, eller jag kan i alla fall inte vara sjukskriven längre. Jag tycker det är rimligt att jag inte kan vara sjukskriven hur länge som helst och att jag ska prövas mot hela arbetsmarknaden. Det kanske är så att jag har ett för krävande jobb vilket ju faktiskt inte är någon rättighet att kunna ha.

Men jag känner att redan 75% är för mycket för mig. Jag är så trött, känner ofta på gränsen till apati på jobbet, det är så mycket jag ska hinna (usch, bara att jag tänker så igen), dagarna är långa och tråkiga... Listan kan göras lång och jag tror att jag faktiskt bestämt mig. För att hinna med den träning, handla god och nyttig mat mm. som jag VILL så är 60% på mitt arbete "lagom". Sen har vi ett familjeföretag där jag kan gå in c:a 20% med administration och så har vi föräldraledighetsdagar kvar som jag kan ta ut resterande 20%. Arbetet i det egna företaget kan göras på mycket friare basis, det är av "enklare" karaktär och det blir inte alls samma stress.

Jag är priviligerad som har möjlighet att göra ett sådant här val. Att vi har ekonomi som gör att (i alla fall tror jag det...) vi ändå har råd, att vi har ett familjeföretag, att jag har föräldraledighet kvar osv. Men ändå känner jag mig stolt över att ha fattat detta "beslut" (jag har inte bestämt mig till 100% än), att jag gör ett aktivt VAL och inte bara låter ekorrhjulet spinna vidare. Hur resonerar ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0