Inför hösten

I höst kommer fyra av mina fem barn börja ny "klass". Som jag tidigare berättat kommer den äldsta att flytta för att påbörja universitetsstudier, nummer två börjar gymnasiet, trean högstadiet, fyran börjar i årskurs 2 (och är alltså den enda som är kvar i gammal, trygg verksamhet) och minstingen börjar i sexårsverksamhet. Min erfarenhet av dylika förändringar är att hösten är ganska jobbig, det tar tid att komma in i en ny grupp, nya rutiner mm. Jag har därför beslutat att gå ner till 40% arbetstid på min arbetsplats. På så sätt hoppas jag få tid för mig själv och barnen så att vi ska orka.

Kommentarer
Postat av: Lova

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 15:46:58
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0