Nya tag!

Julen har avlöpt väl förutom att det har varit svårt att hålla mig i form som jag borde. Maten är ju speciell och det har blivit en hel del "skit" i form av snask och för mycket och för onyttig mat. Dessutom har jag inte rört på mig lika mycket som jag gjorde innan lovet. Men som sagt, dags att ta nya tag! Innan julledigheten började hade jag en morgonvikt som började på 75. Nu börjar den på 77 och det är dags att få ner den en bit igen.

Något jag har märkt är att jag trivs mycket bättre med mitt utseende och mig själv över huvud taget nu när jag börjat tappa kilo. Jag har därför beslutat mig för att ge mig själv en ego-boost för att uppmärksamma mig själv (glöms lätt bort mellan jobb, familj och annat) som belöning för framtida viktnedgång. Så här ser den närmsta tiden ut:

76 - boka tid för ansiktsbehandling
75 - boka tid för klippning
74 - köpa ny produkt för huden (ekologisk sådan)
73 - boka tid för pedikyr
72 - bleka håret (hemma)
71 - boka tid för vårdande kroppsbehandling
70 - köpa något nytt klädesplagg

Mycket lyxigt och egotrippat men jag tror att det blir bra för mig nu, jag behöver något peppande för att ta tag i mat och motion och jag behöver visa mig själv att jag är värd att ta omhand!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

Som normalviktig så lär man pendla 2-3 kg i vikt upp och ner under året och jag gissar att tiden kring jul brukar vara när man ligger på "topp".



Det känns som om du har varit någorlunda sansad under hlegerna och lätt kan ta dig tillbaka igen. Särskilt med de fina morötterna du räknade upp! :-)

2010-01-11 @ 02:59:21
URL: http://itrim.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Roligt att du är tillbaka! Tycker du gör helt rätt som belönar dig för dina framgångar. Lycka till! Kram/Maria

2010-01-11 @ 21:44:15
Postat av: Fembarnsmamman

Gulle er, det är så fantastiskt att få uppmuntrande kommentarer!

2010-01-14 @ 13:42:03
URL: http://ennylivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0