Att hålla fokus

Något jag har märkt i sommar är att det är så oerhört lätt att tappa fokus på det som får mig att må bra. Istället för att vara I mig själv hamnar jag UTANFÖR mig själv och är ett lätt offer för vad andra tycker och tänker om mig (eller rättare sagt vad jag tror att andra tänker). Jag har i sommar gått på underbara Thomasines yoga vilket har varit en helt fantastisk upplevelse. Thomasine är en person som det har varit underbart att lära känna och en person som verkligen SER alla andra. Att ha fått gå på hennes yoga har alltså varit en ynnest! Tyvärr har Thomasine drabbats av en hemsk sjukdom, ni kan läsa mer här, och tvingades avbryta sin vistelse här på Gotland för en behandling i Humlebaek.

Vi har sedan vi blev utan ledare haft s.k. open practice, dvs vi som har gått fortsätter gå men utan ledare. Det har gått alldeles utmärkt men direkt känner jag att jag är "utanför". De andra har umgåtts sedan barnsben och jag börjar direkt att fundera över om inte jag borde kunna erbjuda mina barn ett sådant semesterfirande. Otaliga middagar och fester med andra, ett rikt umgänge i alla åldrar osv. Till saken hör att mina tre äldsta barns pappa i viss mån erbjuder ett liknande semesterfirande för dem, vilket kan "stressa" mig när jag är på mitt allra värsta "tävlingshumör". I ett sådant läge har jag EXTREMT svårt att hålla fokus på vem jag är, vilka förutsättningar jag har och vad jag tycker om utan hamnar istället i ett tävlingstänkande och vad som "är" bäst/roligast osv.

En intressant upptäckt är att jag faktiskt har betydligt lättare att hålla fokus och må bra om jag motionerar. Idag cyklade jag 5 km med vår hund och idag har varit en betydligt mer avslappnad dag än många andra. Imorgon ska jag på yogan igen och då jä..ar SKA jag hålla fokus och inte hänfalla till mellanstadietänk och känna som om jag inte var bjuden på fredagens häftiga tilldragelse. Håll tummarna för att jag lyckas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0