Nässköljning - fantastisk verkan!

Jag har så länge jag kan minnas varit extremt täppt i näsan, använt näsdroppar otroligt mycket, framför allt nattetid. Där jag yogar finns det allehanda relaterade prylar till försäljning, däribland en nässköljningskanna - eller neti pot - som jag bestämde mig att slå till på. Man häller vatten i kannan och blandar vattnet med en liten mängd salt (för att efterlikna kroppens egen salthalt) och häller sedan vattnet in i den ena näsborren och ut i den andra. Det låter ohyggligt äckligt och det kändes verkligen inte behagligt. Slem och blod blandades med vattnet som kom ut.... Jag upprepade behandlingen en eller två gånger till fast besluten att genomföra sköljningen regelbundet. Jag har inte lyckats genomföra detta men jag är ändock helt befriad från nästäppa - är det inte fantastiskt! Alla ni som har problem med bihålleinflammationer, nästäppa etc., testa nässköljning, jag kan varmt rekommendera det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0