Aspekter på förändring

En livsstilsförändring kan naturligtvis göras på massor med olika sätt. I mitt fall kommer förändringen handla om följande aspekter:
  • Kost - jag vill äta nyttigare och därmed må bättre och samtidigt gå ner i vikt.
  • Motion - genom att röra mer på mig vill jag få en bättre fysik och gå ner i vikt.
  • Sömn - jag vill sova mer och ha en bättre kvalitet på sömnen.
  • Stress - mitt liv ska inte vara tidspressat, det jag vill göra ska jag kunna göra utan att stressa.
  • Miljö - de val jag gör ska vara medvetna och vara långsiktigt hållbara för miljön.
  • Ekonomi - jag vill leva på ett ekonomiskt medvetet sätt och inte överkonsumera.
  • Ordning hemma - jag vill rensa upp i förråd, hyllor mm. och skapa en mer avskalad ordning. Inga onödiga prylar!
  • Lycka - mitt liv ska vara här och nu med mig själv, min familj och mina vänner, inte sen.
Alla dessa punkter kan synas olika och liksom spretande ifrån varandra. Jag tror dock precis tvärtom, alla dessa saker hänger ihop och skapar tillsammans det lugn och den harmoni jag vill ha i mitt liv.

Jag kommer framledes att specificera för respektive punkt hur mitt liv ser ut idag vid början av min förändringsprocess, hur mina mål ser ut samt då och då uppdatera hur jag uppfattar att jag ligger till för stunden. Jag kanske kommer att förändra mina mål under resans gång, lägga till eller ta bort mål allt eftersom jag trevar mig fram längs vägen. Det ska bli så spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0