Medicinsk bakgrund

Under våren fick vi genom jobbet göra en enklare hälsokontroll. Denna kontroll visade att jag hade något förhöjda blodfetter, något förhöjt kolesterol (det onda), högt blodtryck (jag har alltid haft lågt tidigare). Dessutom visade mitt midjemått 100cm, för kvinnor är risken för hjärt-kärl-problematik förhöjd över 80cm och kraftigt förhöjd över 88cm. Med diabetes typ II i familjen var detta en riktig tankeställare. Självklart har jag vetat att jag är överviktig, jag är ju inte blind, men på något sätt hade jag hållit det i från mig med att det skulle ordna sig, SEN. Nu blev det tydligt svart på vitt att jag hade ett hälsoproblem NU som jag måste ta tag i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0