Lycka igen

När jag blev akut dålig i våras (det var INTE roligt) ältade jag framför allt tre saker som gjorde att jag mådde dåligt:
  • Att jag vantrivdes på jobbet, det var för jobbigt, stressigt, jag var ensam etc.
  • Att jag var dålig, misslyckades, orkade inte mm.
  • Att jag var så tjock och inte lyckades gå ner i vikt!
Precis som Mumlan kommenterar här tror jag att det är viktigt att vara i balans för att orka ta itu med övervikten. Via samtal med psykoterapeut, stresshanteringskurs och rehabsamtal där mitt jobb verkligen har tagit min situation på allvar känner jag att jag ny är på mycket god väg med de två första punkterna. Det känns därför helt rätt i tiden att ta itu med övervikten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0