Om balans i livet

Just nu mår jag så bra trots att jag ännu inte är helt på fötter ännu. På något vis känns det som om jag har kommit på hur det är man gör för att leva i balans. Det kanske låter väldigt pretentiöst men det är faktiskt precis så det känns. Åh, om jag kunde få behålla den här känslan! Nyckeln var mycket den stresshanteringskurs jag gick där det gick upp för mig att med SMÅ förändringar kan man förändra så mycket. Jag som alltid har lagt ribban så högt, börjar jag träna ska jag bli Friskis o. Svettis-ledare, går jag på chokladprovning ska jag bli mästare på olika chokladsorter mm. Resultatet blir då antingen att man sliter ihjäl sig för att klara det man föresatt sig och blir i bästa fall nöjd eller så når man inte ribban och då lägger man av helt. Nej, LAGOM som tidigare absolut inte var ett ord som beskrev mig ska hädanefter bli något jag strävar efter mha små ansträngningar.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad jag är glad för din skull och vad klokt du resonerar - hoppas att känslan ska stanna kvar! Sedan vet jag av erfarenhet att det här är något man måste jobba med hela livet (har själv kämpat i nio år sedan jag var på väg in i väggen) och ibland kommer bakslagen. Men jag tror ändå att de insikter man gjort och de strategier man hittat finns kvar någonstans inom en och att man kan hitta tillbaks till dem igen. Och något viktigt som Sara ibland påminner mig om är att inte dubbelstraffa sig genom att bli besviken eller irriterad på sig själv om man inte alltid lyckas med att leva som man vill - med den där härliga balansen i livet. Allt gott, Maria

2009-12-01 @ 21:47:02
URL: http://www.livstid.net
Postat av: mammaxtre

Det låter toppen att du kommit så långt i din strävan att må bättre.

2009-12-03 @ 06:36:38
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Sara

Visst är det härligt när man inser att det finns mycket i det svåra som faktiskt är lätt, iallafall när man har kommit på det...

2009-12-11 @ 12:48:21
URL: http://livstid.net
Postat av: Mumlan

Hur är det Mamman?



Du har inte skrivit något på länge. Rapport tack! ;-)

2009-12-22 @ 07:42:11
URL: http://itrim.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0