Små stunder av återställande av balansen

Under dagens yoga-pass (mmm, det var underbart!) så noterade jag att jag när jag står i samasthiti (se bild nedan) använder några andetag att samla ihop mig på. Känner efter hur jag har bröstryggen, att jag har bandhan "på" osv. När jag känner att jag återigen är samlad - eller i balans - går jag vidare till nästa solhälsning. Jag kände då att det där är precis vad jag behöver i vanliga livet, små stunder av "balanshämtning", känna att jag har kontakt med min andning, inte spänner mig i axlar mm. På måndag när jag jobbar första dagen ska jag:

  • Börja kl. 9.00
  • Ta fikarast kl. 10.00-10.15 (jag behöver ramar för ALLT)
  • Sitta ner i fem minuter när jag kommit tillbaka till mitt rum och bara andas och få kontakt med mitt lugna jag.
  • Gå hem kl. 11.00




Kommentarer
Postat av: Maria alias Yogamamman

Hej och tack för kommentar hos mig. Kul att du också yogar. Jag ska kika runt lite hos dig men gillar redan det jag ser :)

2009-09-03 @ 20:44:19
URL: http://www.yogamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0