Att vara bäst på att inte vara bäst

När man som jag har gått en stresshanteringskurs och verkligen gått in för att genomföra en livsstilsförändring hamnar man (i alla fall om man är en prestationsinriktad typ vilket deltagare på stresshanteringskurser nog ofta är...) lätt i att man vill vara bra på det nya - att INTE prestera, att slappna av, ta dagen som det kommer osv. Jag har tänkt mycket på det på sistone, det blir lätt att man hamnar i ett nytt vara-bäst-fack där man vill vara superbra fast åt andra hållet. Det paradoxala är att det blir en ny press! Det eftersträvansvärda borde ju istället vara att bara vara, mittemellan och medioker. Fast det är ju just det som är SÅ svårt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu slår igenkänningsbarometern i taket igen! Precis sådär är det förstås och något som vi faktiskt också pratat om i mina stresshanteringsgrupper. Men jag är den första att erkänna att jag har samma problem som du...

2010-08-11 @ 00:08:15
URL: http://www.livstid.net
Postat av: Jenny

Det blir ju lätt så med personlig utveckling överhuvudtaget. Har man haft höga krav på sig under en längre period är det väl ännu större risk att man ska försöka bli bäst på att inte prestera, eller vad det nu gäller. Jag tror att det är viktigt att bara ha tålamod och medkänsla med sig själv, och acceptera att man vill fortsätta att prestera. Förnekelse leder sällan någon vart.

Postat av: Lustjakt.se

Tjäna pengar på din blogg genom att länka till Lustjakt!



Vill du veta mer, hör av dig till mig.



[email protected]



MVH Emil

2010-10-28 @ 23:53:25
URL: http://www.lustjakt.se?referrerid=113731
Postat av: Freedude

Bra sagt. Träffad*

2011-03-07 @ 11:33:57
URL: http://www.morganfreedude.se
Postat av: Linda

Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-13 @ 05:26:28
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0