Svänger som en pendel eller kanske går i cirklar?

Efter att ha haft en lång period när jag varit jätteinspirerad av att laga god och nyttig mat har jag nu svängt över i att det kanske inte behöver vara så där superperfekt "lagat från grunden" utan lite halvfabrikat funkar också. Jag tycker ofta att min utveckling ser ut så, i perioder är jag super-hypad vad beträffar inredning, matlagning, träning, jobb,.... och är då ÖVERTYGAD om att detta är något som kommer hålla i sig. Efter en intensiv period börjar jag känna mig lite mindre engagerad varefter jag svänger tillbaka i ett lite mer neutralt läge. Dock måste jag säga att utvecklingen i stora drag går i riktning mot en hälsosammare livsstil även om det böljar lite fram och tillbaka. Och visst är det väl så det ska se ut när man utvecklas?!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, det gäller att låta sig snöa in och "töa ut" på olika saker. Läste längre ner om när du kände dig dålig för att det blev halvfabrikat till mat... ingen blir lyckligare av det, allra minst du! Känn dig stolt för att du gör de prioriteringar som är rätt för dig, hur outgrundliga de än må vara för någon annan, och ibland kanske också för dig själv. Somra på!

2010-08-07 @ 15:21:05
URL: http://www.livstid.net/
Postat av: Fembarnsmamman

Hej Sara,



Du har så rätt så rätt. Det är ju bara så svårt ibland att KÄNNA att det är rätt, även om man VET att det är rätt. Känslorna och intellektet går inte alltid i samma takt och då tenderar tyvärr känslorna att ta över...

2010-08-08 @ 12:52:55
URL: http://ennylivsstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0