Existensiella frågor

Någonting som jag INTE hade räknat med i och med min livsstilsförändring var att jag skule börja fundera på vad som är livets mening. Jag kan inte påstå att jag tidigare tyckte att livets mening var att "komma uppåt" men att det på något sätt låg i linje med att prestera, åstadkomma, bidra till samhällets utveckling osv., så tänkte jag nog i alla fall. Men nu, hur ska jag förhålla mig nu? Är livets mening att må bra? Vad är vitsen med det förutom för mig själv? Blir inte det extremt ego-centrerat? Det känns lite vacklande just nu - har jag rätt att ha som målsättning att må bra själv??? Trots vacklandet är det lite spännande att fundera i dessa banor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0