Jobbet - nya tag

Som jag skrev tidigare blev det ett större bakslag efter juluppehållet. Efter långa jobbiga samtal som innebar en hel del gråt från min sida är det mesta på banan igen. Allt är inte toppen men jag försöker att förändra det jag tror är rimligt och att förhålla mig till det som inte går att ändra. Jag betraktar mig inte som troende men finner "Sinnesrobönen" mycket tilltalande. Tidigare har jag bara känt till de inledande stroferna men nu när jag söker hittar jag följande längre version på Wikisource:
Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.
Låt dock aldrig min sinnesro bli så total
att den släcker min indignation
över det som är fel, vrångt och orätt.
Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder
och vreden slocknar i mitt bröst.
Låt mig aldrig misströsta
om möjligheten att nå en förändring
bara för att det som är fel är lag och normalt,
att det som är vrångt och orätt har historia.
Och låt mig aldrig tvivla på förståndet
bara för att jag är i minoritet.
Varje ny tanke startar alltid
hos en ensam.

Den talar verkligen direkt till mig! Jag funderar att skriva ut den och sätta upp på väggen på jobbet - alltid väcker den väl någon tanke hos någon alternativt provocerar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0