Lyckat besök på buffet-restaurant

Idag hade jag med mig min sjuåring på jobbet eftersom han har sportlov den här veckan. Dagen till ära gick vi på lunchrestaurant (normalt sett har jag med mig rester hemifrån), han hade valt kinamat eftersom det är hans favorit. Som det ofta är vid lunchtid på kinarestauranter var det buffet vilket är något jag har svårt att kontrollera. Av någon anledning blir jag helt gränslös och tycker att "gratis är gott". Nåja, det är ju inte precis gratis men när man väl har betalat kan man ju äta hur mycket man vill. Då är det som om alla "normala" kontrollfunktioner bara försvinner och jag äter MYCKET mer än jag brukar. Men idag gick det riktigt bra! Nog åt jag lite mer än jag annars skulle gjort men inte hysteriskt mycket. Jag kände efter när jag blev mätt och riktigt kände hur trött jag skulle bli på eftermiddagen om jag fortsatte att äta. Vilket framsteg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0