När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var


Har under senaste dygnet i princip sträckläst "När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var" av Jessica Andersson (varvat med stora portioner sömn och tittande på Säsong 1 av "Svenska hjärtan"). Boken är enligt min uppfattning inte speciellt välskriven och titeln förstår jag egentligen inte riktigt hur den kom till. Ändå är det något i boken som fångar mig och håller mig kvar. Jessica Andersson visar på en påfallande stor mognad och hennes diskussion kring självförtroende och självkänsla känns väldigt trovärdig och gripande. Jag hoppas att ni inte är lika enkelspåriga som jag och tror att en person med ett så vackert yttre och med ett så "ytligt" yrke som sångerska måste vara relativt grund som person. Hur som helst är det skönt när ens fördomar kommer på skam. All respekt åt Jessica Andersson som har klarat av en livsresa de flesta av oss inte skulle fixa.

P.S. Gick precis in på Jessica Anderssons hemsida www.jessicaandersson.com. Jag hittar ingenting om hennes bok där, gör ni??!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0