Bort med vågen!

Som ni kan se från min uppdaterade viktresa så har min vikt i princip stått still, det är t.o.m. en liten viktökning. Efter senaste itrim-mötet ställde jag undan vågen, något som jag uppmuntrades till av min gruppkompisar. Jag tror att det är rätt väg att gå, det är alldeles för stor risk att man hoppar över vattendrickandet för att man vill ha en "bra" vikt kortsiktigt. Det blir då verkligen inte en långsiktig livsstilsförändring utan att få kortsiktiga "kickar" från en siffra på vågen. Det hänger ihop med det jag skrev här, att släppa behovet av yttre bekräftelse (i det här fallet vågen) för att istället bli bekräftad av mig själv (att jag mår bättre av att äta bättre).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0