Återblick: Stress - mitt liv ska inte vara tidspressat, det jag vill göra ska jag kunna göra utan att stressa.

Jag tänkte att det var dags för ytterligare en återblick på vad som har hänt med mina delmål som ni hittar här och den här gången tänkte jag skriva lite kring STRESS.

Jag har ju beskrivit för er hur otroligt värdefull den stresshanteringskurs jag gick var för mig. Det har gått ganska bra att hålla mina föresatser att inte känna stress utan hinna med träning, de roliga saker jag vill göra, handla och andra vardagliga sysslor osv. Nu när jag har gått upp på 75% insåg jag helt plötsligt att det är väldigt svårt att hinna få tid till allt. Då kommer stressen smygande och jag stryker det som "går" men som är viktigt för mig, naturlig motion som att gå och lämna barnen istället för att ta bilen, avsätta tid till träning osv. Efter ett samtal med min man i veckan bestämde vi att jag ska BÖRJA med att schemalägga just de sakerna och sedan blir det så mycket arbetstid som det blir. Om jag inte får ihop 75% får det lösas på något sätt (just nu ligger jag på + på flexen så det är ingen akut fara). Bara det faktum att jag börjar tänka så gör att jag slappnar av och känner tilltro till att det kommer lösa sig. Och vips börjar spänningshuvudvärken lösa upp sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0